English Globe understanding the world

Open menu
Главная >> Домашняя работа >> Топики по английскому языку >> Обо мне >> My School (Моя школа).

My School (Моя школа).

doc My School 

doc Моя школа

  • As you become older you realize that there are several essential things and places you always long to come back to. They are your birthplace, your home and the school you went to. My school was a three-storeyed building situated in one of the residential districts of our city (town, settlement). All the children from the neighbourhood went there because it was a walking distance from their homes. There was a sports ground behind the school-building and a green lawn with flower-beds in front of it.
  • Когда человек взрослеет, он понимает, что есть некото­рые необходимые вещи и места, к которым всегда хочется возвращаться. Это такие вещи как родина, родной дом и школа, в которую ты ходил. Моя школа - трехэтажное здание, расположенное в жилых кварталах нашего города. Туда ходили все дети, живущие по соседству, потому что туда можно дойти пеш­ком. За зданием школы была спортплощадка. Перед шко­лой была зеленая лужайка с клумбами.
  • The school was built a few years ago. That's why its classrooms were light and spacious. There were three large windows in each classroom with flower pots on the window-sills. It was pupils' (especially girls') responsibility to water the flowers. And they did it with utmost care. There were maps and portraits, tables and charts on the walls of the classrooms. Our classroom was on the second floor. Its windows faced the school-yard. Our form was the only one at school who had a form-master, but not a form-mistress. He appeared to a very kind and knowledgeable teacher who spared no time to take us to different places of interest and exhibitions. He taught us Russian and Russian literature. We respected him very much. Our lessons began at eight o'clock in the morning and lasted till one thirty in the afternoon. We had six lessons a day.
  • Школу построили несколько лет назад, поэтому клас­сные комнаты были светлыми и просторными. В каждой классной комнате было три окна, а на подоконниках сто­яли цветы в горшках. Ученики (в основном девочки) отвечали за поливку цветов и делали это с особой любо­вью. На стенах класса висели карты, портреты, таблицы и схемы. Наш класс был на втором этаже, окна выходили на школьный двор. В одном только нашем классе был класс­ный руководитель, а не классная руководительница. Он оказался очень добрым и знающим учителем, который не жалел времени, чтобы водить нас в интересные места и на выставки. Он был учителем русского языка и литерату­ры. Мы его очень уважали. Наши уроки начинались в восемь часов утра и длились до половины второго. У нас было по шесть уроков в день.

  • Every pupil had a day-book where the teachers wrote down the mark each pupil had earned for his answers. The teacher also wrote down the mark in the class register. When the teacher asked a question, the pupils who could answer it raised their hands, and the teacher called out one of them to answer the question. The pupils were often called to the blackboard to do some exercises or to write some sentences. When they made mistakes, other pupils were called out to correct those mistakes or the teacher corrected them herself. After every lesson the teachers gave us some home assignments both written and oral. At the next lesson the teachers checked them up. The teachers often took our exercise-books home to check them up. If there were any mistakes el e corrected them and gave us marks. At the end of each quarter we got our report cards which our parents signed. At the end of the study year we were promoted, to the next form. 
  •  У каждого ученика был дневник, куда учителя стави­ли оценки за ответы. Учитель также выставлял оценки в классный журнал. Когда учитель задавал вопрос, уче­ники, которые могли на него ответить, поднимали руки, и учитель вызывал одного из них отвечать на вопрос. Уче­ников часто вызывали к доске выполнять упражнения или писать предложения. Когда они делали ошибки, то вызывали других учеников, чтобы их исправить, или учи­тель сам исправлял ошибки. В конце каждого занятия нам задавали домашние задания, как письменные, так и устные. На следующем уроке учителя их проверяли. Они часто собирали наши тетради, чтобы проверить их дома. Если были ошибки, они исправляли их и ставили оценки. В конце каждой четверти мы получали табеля, которые подписывали наши родители. В конце учебного года нас переводили в следующий класс.

info Vocabulary:

to long to do - страстно желать
birthplace - место рождения
residential districts - жилой квартал
to be a walking distance from - можнодойти пешком
a flower-bed - клумба
spacious - просторный
a window-sill - подоконник
he appeared to be - он оказался
to earn a mark for the answer - получить (заработать) оценку за ответ
to call to the blackboard - вызвать к доске
written and oral assignments - письменные и устные задания
to be promoted to the next form - быть переведенным в следующий класс

quest Questions:

1.    What do you realise as you become older?
2.    At which school did you study?
3.    Where was your school situated?
4.    Why did all the children from the neighborhood go to your school?
5.    What was there behind the school-building and in front it?
6.    When was the school built?
7.    Were the classrooms light and spacious?
8.    What was there on the walls of the classrooms?
9.    On which floor was your classroom situated?
10.  What kind of a man was your form-master?
11.  What subject did he teach?
12.  When did your lessons begin?
13.  How many lessons had you a day?
14.  What did the teachers write down in the day-books of every pupil?
15.  What for were the pupils often called to the blackboard?
16.  What happened if the pupils made mistakes?
17.  What did the teachers give you after every lesson?
18.  What for did the teachers often take your exercise-books home?
19.  What did you get at the end of each quarter?
20.  Where were you promoted at the end of the study year?